wtorek, 7 maja 2013

Kreatywne podanie o pracę


Każdy kto ma juz dosyć otrzymywania negatywnych odpowiedzi od pracowdawcy powinnien rozważyć inne alternatywy ubiegania się o pracę. Kreatywne i pomysłowe CV powinno zaskoczyć rekrutera i zwrócić na siebie uwagę. Celem jest przecież wyróżnienie się na tle innych kandydatów, a tym samym zwiększyć szansę na otrzymanie pracy. Niestety zarówno w tradycyjnym podaniu o pracę jak i w kreatywnym CV nie mamy gwarancji, że zostaniemy wybrani na daną posadę. Jednak opłaca się spróbować! W wielu zawodach ceni się bardzo bycie odważnym, pomysłowym i żądnym sukcesu.

Graficy i projektanci stron powinni przede wszystkim zwrócić uwagę na wygląd dokumentów aplikacyjnych. Nietypowa czionka, zaokrąglone rogi czy też pomysłowe zdjęcie są małymi zmianami, które mogą jednak wiele znaczyć na tle innych podań. Kreatywność nie powinna jednak wybiegać poza pewne granice i tym samym odwracać uwagę od rzeczywistej zawartości dokumentów. Tak jak w klasycznym podaniu o pracę, podanie powinno być skierowane pod konkretne stanowisko i spełniać wymogi danej firmy.  Daltego ważne jest zebranie jak najwięcej informacji na temat miejsca i stanowiska pracy. Pomysłowe podanie o pracę ma podkreślić osobowość ubiegającego się o etat, jak i również jego wyjątkowe umiejętności. Taka informacja w klasycznym podaniu emailowym może być zawarta  w formie linku lub kodu QR.

Usługi online, takie jak na przykład www.visualize.me dają możliwość przeobrażenie własnego CV w kreatywna grafikę.

Przykłady kreatywnego podania o pracę.

Pomysłowy Billboard
Po półtora roku bycia na bezrobociu i ponad 600 rozesłanych CV, które nie przyniosły żadnego efektu były menadżer firmy samochodowej wynajął ogromny plakat na jednej z ruchliwych ulic w swoim rodzinnym mieście Bordeaux.

karriere.at


Oś czasu Facebooka jako podanie o pracę

Włoch Paolo Bruno użył w bardzo pomysłowy sposób oś czasu na facebooku. Posłużył się nią i stworzył swoje osobiste CV. Na swoim blogu opisuje kolejne kroki, które podjął aby w jak najlepszy sposób wykorzystać swój profil na Facebooku.

oddee.com

Amerykanin Brandon Kleinmann chciał zdobyć pracę w branży rozwoju biznesu i strategii. Uzupełnił swój profil i dodał serie zdjęć, na których pokazuje swoje kwalfikacje i zdeterminowanie.


mashable.com

Kreatywne zastosowanie w stylu Amazona

Rekruterzy kupują na stronie Amazon- może nie tak do końca, ale Philippe Dubost wykorzystał ten portal jako kreatywną promocję i CV. Pod zakładką „opis produktu” można znaleźć dane osobowe, jak na przykład: wykształcenie i język, pod „recenzja produktu” zostały przedstawione doświadczenia zawodowe.

hitreach.co.uk

Inne pomysły na ciekawą aplikację znajdziesz na:

www.vizualresume.com
www.webdesignerdepot.com/2009/05/30-artistic-and-creative-resumes


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz