poniedziałek, 9 września 2013

Jak zdrowo się odżywiać, będac cały dzień w pracy

zdrowe-zywienie.wieszjak.pl

Siedzący tryb życia, praca w klimatyzowanych pomieszczeniach i ciągłe rozmowy z klientami- tak wygląda typowy dzień każdego z nas.  Nic więc dziwnego, że po 40 godzinach pracy tygodniowo czujemy się zmęczeni, jesteśmy podatni na rozdrażnienie, nie mamy ochoty na sport itp. W codziennym natłoku zadań i obowiązków nie mamy czasu na zdrowe jedzenie. Najczęściej podjadamy coś słodkiego i wypijamy dużo kawy czym zapewniamy sobie na krótko przypływ kalorycznej energii.Takie jedzenie nie sprzyja jednak naszemu zdrowiu i sylwetce. Jednak i w pracy można jeść smaczenie i zdrowo. Mamy dla Was kilka rad, jak zastąpić puste biurowe kalorie.

Powinniśmy zwracać coraz częściej uwagę na przekąski, które serwujemy sobie w miejscu pracy. Słodkie batoniki można zastąpić swieżymi owocami bądź wczesniej przygotowanymi warzywami. Nie tylko zabiją pierwszy głód, ale również są dużym źródłem witamin. Wyjątkowo dobrą propozycją jest surowa marchewka- zawiera witaminę A oraz beta- karoten, które wspomagają prawidłowe funkcjonowanie narządu wzroku. Jeśli komputer to twoje główne narzędzie pracy, powinneś przegryzać ją częściej. Warto jest również mieć przy sobie orzechy, bakalie, rodzynki, suszone śliwki bądź żurawinę. Nadają się idealnie na szybką przekąske i na dłużej nasycają żołądek.

Szczególnie ważne dla naszego organizmu jest odpowiednia nawadnianie. Codziennie powinniśmy pić około dwóch litrów płynów. Dlatego nie strońmy od wody mineralnej, pijąc ją regularnie i z umiarem, powoli delektując się każdym łykiem. Jesteś zwolennikiem picia herbaty? To wspaniale, jednak zamiast tradycyjnej czarnej z dwiema łyżeczkami cukru wybieraj na przykład herbatę zieloną lub czerwoną, popijaj również mieszanki ziół, takich jak: pokrzywa, rumianek lub melisa.


W przerwie na obiad wybieraj pełnowartościowe posiłki. Postaw na warzywa, bogate w kwasy Omega3- ryby, owoce morza i sałatki. Również jeśli możesz swój posiłek przygotować w domu, wybieraj pełnoziarniste makarony, nabial, jaja, surówki i sałaty. Urozmaicaj swoje posiłki przyprawami, unikaj panierek i sosów. Przykładowo sałatka z kurczakiem lub tuńczykiem, ryż wymieszany z gotowanymi warzywami (brokułami, cukinią itp.) jest szybką alternatywą na zdrowy i pożywny obiad w pracy. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz