poniedziałek, 3 marca 2014

Kreatywne podanie o pracę


Celem każdego szukającego pracy jest odróżnienie się od konkurentów. Kreatywne sformułowanie podania o pracę nie należy jednak do najłatwiejszych. Zwrócić na siebię uwagę można między innymi poprzez stworzenie strony internetowej, nakręcenie filmiku, ciekawą grafikę lub inne, niespotykane często sposoby aplikacji.
 

 
Wyróżnić się na tle masy

Podania o pracę własnej twórczości pokazują, że zależy nam na danej pozycji. Kreatywne i pomysłowe CV powinno zaskoczyć rekrutera i zwrócić na siebie uwagę. Celem jest przecież wyróżnienie się na tle innych kandydatów, a tym samym zwiększyć szansę na otrzymanie pracy. Niestety zarówno w tradycyjnym podaniu o pracę jak i w kreatywnym CV nie mamy gwarancji, że zostaniemy wybrani na daną posadę. Jednak opłaca się spróbować! W wielu zawodach ceni się bardzo bycie odważnym, pomysłowym i żądnym sukcesu. Na te punkty warto uważać:

-  bądź orginalny, nie kopiuj CV z internetu

-  wyróżnij się czymś szczególnym

-  podkreślij swoje zalety, przedstaw się w jak najlepszym świetle

-  unikaj mniej ważnych informacji


W jakim stopniu być kreatywnym?

Przy podaniu o pracę trzeba postawić sobie najpierw pytanie jak można odróżnić się na tle innych kandydatów. Graficy i projektanci stron powinni przede wszystkim zwrócić uwagę na wygląd dokumentów aplikacyjnych. Nietypowa czionka, zaokrąglone rogi czy też pomysłowe zdjęcie są małymi zmianami, które mogąjednak wiele znaczyć na tle innych podań. Kreatywność nie powinna jednak wybiegać poza pewne granice i tym samym odwracać uwagę od rzeczywistej zawartości dokumentów. Tak jak w klasycznym podaniu o pracę, podanie powinno być skierowane pod konkretne stanowisko i spełniać wymogi danej firmy. Daltego ważne jest zebranie jak najwięcej informacji na temat miejsca i stanowiska pracy. Pomysłowe podanie o pracę ma podkreślić osobowość ubiegającego się o etat, jak i również jego wyjątkowe umiejętności.

 
Przekazanie komunikatu 

Kreatywne podanie o pracę przekazuje równocześnie ważny komunikat. Dlatego właśnie powinniśmy być ostrożni i dobrze przemyśleć gdzie ubiegamy się o pracę. Przykładowo, przy rekrutacji osoba z wyróżniającym się CV pod względem graficznym mówi, że autor tego dokumentu jest osobą kreatywną i zwraca dużą uwagę na wizualne aspekty. To może jesdnak również oznaczać, że osoba ta nie nadaje się do pracy, w której obliczenia i rachunki to codzienność. Ważne jest zatem aby wcześniej przemyśleć, który typ podania o pracę pasuje lepiej na daną pozycję: klasyczny czy może kreatywny.

 
No-Goes

Isteniej wiele błędów, których powinniśmy unikać w podaniu o pracę. Przykładowo:

- Brak jasności, niekonkretne informacje

- Brak spójności w konstrukcji CV

- Podpisywanie się pod nie swoimi zasługami

- Zmyślone informacje na temat własnej osoby

- zbyt wiele kolorów i rodzaji czcionek


Kreatywne przykłady

Wiele młodych ludzi próbuje przekonać do siebie rekruterów poprzez krótkie filmiki reklamujące własną osobę. Filmiki te zazwyczaj są oglądane przez przedstawicieli firmy, którzy wybiarają osoby na konkretne stanowiska. Jest to z pewnością świetny pomysł dzięki któremu można przedstawić się w jak najkorzystniejszym świetle. Przykładowo taki filmik można przesłać poprzez kod QR, który rekruter może przeskanować i w szybki sposób odtworzyć. Jest wiele rodzaji kretywnych podań, innaczej zwanych też Guerilla-CV. Wiele ciekawych pomysłów znajdziecie na:
Być znalezionym zamiast wielogodzinnych poszukiwań – to nowy trend! Portale społecznościowe takie jak Facebook, Twitter czy własny blog pomagają w zareklamowaniu siebie. Aktualność wpisywanych informacji i częste logowanie się na te strony to obowiązek. Coraz więcej osób używa Facebooka do prezentacji swojego CV.
 
Niestety nie ma recepty na idealne podanie o pracę. Warto jest jednak zawsze poświęcić naszemu CV sporo czasu, aby móc wyróżnić się na tle innych kandydatów. Energia i czas włożony w to zadanie na pewno zaprocentuje w przyszłości w postaci dobrego stanowiska.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz