wtorek, 8 kwietnia 2014

Wskazówki dla efektywniejszej pracy

Jak każdy wie dzień ma jedynie 24 godziny. Spotkania, meetinigi, wiele zadań, które pochłaniają nasz cenny czas. Pracować efektywnie oznacza wykonać daną czynność lub zamierzony cel w jak najkrótszym czasie i przy jak najmniejszym wysiłku. Dobry Management czasu może bardzo pomóc w wykonywaniu wielu  codziennych obowiązków. Zestawiliśmy dla Was 8 pomocnych wskazówek, dzięki którym poradzisz sobie efektywniej z wszystkim co sobie zaplanowałeś!




1. Stwórz plan
Masz wiele na głowie, ciągłe spotkania, prezentacje, a niedkończone zadania wydawają się nie mieć końca. Lista zadań To-Do lub kalendarz z terminami powinny pomóc w wykonaniu zadań na czas. Możesz je wypisać według ważności lub według terminu zdania danej pracy. Dzięki temu już na pierwszy rzut oka możesz sprawdzić, które  z zadań należy wykonać w pierwszej kolejności. Nie należy jednak wpisywać zbyt wielu zadań gdyż to wprowadzi nas w stres i przemęczenie.

2. Nieprzyjemne zadania zrób od razu!
Zdecydowana większość z nas ma nawyk odkładania nieprzyjemnych spraw na później. Konsekwencje ich zaniechania często sprawiają, że mamy później wiele obowiązków do nadrobienia. Dlatego zamiast rozmyślać nad niedokończonymi sprawami i martwić się nimi: „Zrób je od razu!” inicjując działania. Przyniesiesz sobie ulgę. Nie będziesz już wracał ponownie do sprawy w myślach. Odkładanie pewnych spraw na później jest działaniem niekorzystnym dla nas samych, ponieważ wciąż nad naszą głową ciąży zobowiązanie do ich zrealizowania.

3. Powiedz nie
Osoba, która ciągle zajmuje się pomaganiem innym, nie znajdzie dostatecznie wiele czasu aby zajęć się swoimi zadaniami. Czasami należy odwarzyć się powiedzieć nie, aby w spokoju móc poświęcić czas sobie. Dzięki temu nie zyskamy tylko na czasie, ale również na pewności siebie.

4. Nie zapominaj o przerwie
Krótka przerwa w pracy na kawę, herbatę lub na pogawętkę z koleżanką z pracy może okazać się bardzo przydatna! Daje nam ona energię na wykonanie kolejnych zadań oraz pomaga przy koncentracji. Ten, kto rezygnuje z pauzy, aby móc wcześniej iść do domu nie wykona zadań tak produktywnie jak osoba ająca pauzę.

5. Utrzymaj swoje miejsce pracy w porządku
Jeśli mamy porządek na biurku to mamy również porządek w naszej głowie. Jeśli na Twoim biurku panuje porządek, będziesz przez większość postrzegany jako osoba konkretna, ułożona i zorganizowana, która w pełni skupiona jest na swoich obowiązkach zawodowych i dąży do najlepszej skuteczności. Jeśli zaś Twoje miejsce pracy pogrążone jest w "twórczym nieładzie", można przypuszczać, że masz jednak problem z organizacją swojego czasu i obowiązków.

6. Nie daj się rozproszyć
Istnieje wiele czynników, które skutecznie wybijają nas z rytmu pracy. Są to zarówno czynniki zewnętrzne, które towarzyszą pracy, jak i czynniki zależne od nas samych. Dlatego ważne jest aby być skoncentrowanym. Koncentracja polega na skupieniu uwagi i podtrzymywaniu jej przez pewien czas. Dzięki całkowitej, spontanicznej koncentracji na jakimś zagadnieniu chłoniemy je wszystkimi zmysłami i tracimy poczucie czasu

7. Miej czas dla siebie i przyjacół
Spotkanie z samym sobą powinno na stałe zostać wpisane w nasz kalendarz. Sport. Relaks w Wellness. Dobra książka czy spacer pomaga naładować puste baterie. Wypad na kawę lub obiad ze znajomymi również pomaga w zrelaksowaniu się i sprawia, że zapominamy o problemach związanych z pracą,

8. Myśl pozytywnie
Pozytywne myśli nie zaszkodziły jeszcze nikomu. Praca stanie się o wiele łatwiejsza jeśli zaczniemy dzień w pozytywnym nastroju. Jesteś człowiekiem. Nie maszyną! Zaakceptuj to, że każdemu zdrzają się błędy i czasami nie wszystko musi iść wedle planu!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz