niedziela, 20 lipca 2014

Miłość w miejscu pracy

Nic dziwnego, że tak często zakochujemy się w osobie z naszej pracy. W końcu to właśnie w pracy spędzamy większą część naszego czasu i koleżanki lub kolegów z pracy widujemy niekiedy częściej niż znajomych czy rodzinę. Dlatego właśnie szansa na zapoznanie drugiej połówki w pracy jest naprawdę duża!




Ale jak zachować się odpowiednio gdy napotykamy się na spojrzenie bliskiej nam osoby z pracy i mamy „motyle w brzuchu” ? Co powinniśmy zrobić aby uniknąć plotek na nasz temat w biurze? Może warto przestrzegać parę zasad, które sprawią, że nasz związek nie będzie nikogo intrygował.

Odziel życie zawodowe od prywatnego

Mowa jest srebrem, milczenie złotem – i tej właśnie zasady powinniśmy się trzymać. Aby ujawnić związek z kolegą/koleżanką z pracy powinniśmy być pewni, że to na pewno coś poważnego. Nie powinniśmy się spieszyć z upubliczaniem takiej prywatnej informacji. Jednak gdy jesteśmy już na to gotowi to powienniśmy powiedzieć najpierw o tym naszemu szefowi. W wielu przypadkach w ten właśnie sposób można uniknąć nie potrzebnych podejrzeń i plotek. Odzielenie życia zawodowego i prywatnego jest również bardzo ważne. Czułe pocałunki, trzymanie się za rączke i tym podobne nie jest mile widziane w miejscu pracy. Problemy w związku pomiędzy kolegami z pracy powinny zostać rozwiązane również poza biurem. Nie warto ryzykować i stwarzać napiętą sytuację, a tym samym stracić autorytet w pracy.

Relacje z innymi pracownikami

Pracodawca nie ma prawa mieszać się w nasze życie prywatne, jednak atmosfera w pracy jak i wytyczone zadania nie powinny ucierpieć z powodu nowego związku. Nawet jeśli ma się ochote przebywać tylko w towarzystwie ukochanej osoby nie możemy zapomnieć o innych kolegach z firmy. Podczas przerwy obiadowej warto jest siadać przy stoliku z osobami pracującymi razem z nami, nawiązywać nowe kontakty i nie odseparowywać się od reszty zespołu. W przeciwnym przypadku z biegiem czasu niektórzy mogą się od nas odwrócić i nie brać nas na poważnie jako niezależna osoba. Podczas spotkań i meetingów nie należy siadać koło siebie, aby lepiej skoncentrować się na omawianym temacie.

Kontakt z szefem

Sytuacja, w której to nasz partner ma wyższą pozycję niż my sami nie jest dobrze widziana na miejscu pracy. Szczególnie jeśli osobą tą jest nasz szef bądź szefowa. Problemem mogą okazać się sytuacje typu uzyskania informacji, które nie powinny wyjść z kręgu „wyższej” kadry. Najlepiej jest zachowywać takie informacje tylko dla siebie i unikać komentarzy na temat przyszłości firmy.

Rozstanie


Jeśli z jakiegoś powodu związek z kolegą z pracy przestał funkcjonować powinniśmy dokładnie omówić zaistniałą sytuację z byłym partnerem, tak aby nie zepsuć atmosfery w pracy. Gdy koniec związku odbył się w atmosferze kłótni i sporów to  najlepiej jest pomyśleć o zmianie miejsca pracy. Nie ma sensu przebywać z osobą z którą kiedy coś nas łączyło w jedym miejscu co mogłoby tylko negatywnie wpłynąć na nasze wyniki pracy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz