sobota, 21 lutego 2015

Wysyłanie CV listem pocztowym – na co powinniśmy zwrócić uwagę?

Jeśli właśnie szukasz pracy i jesteś w fazie rozsyłania CV to na pewno nie jeden raz zadawałeś sobie pytanie w jaki sposób najlepiej dostarczyć swoje podanie, aby zostało to jak najlepiej odebrane. Na co zwraca się najbardziej uwagę? Wszystko zależy od tego na jaką pozycję aplikujemy. Również ważne jest jednak w jaki sposób ubiegamy się o pracę.


Nie ważne o jaką pozycję i miejsce pracy się rozchodzi, aby wysłać swoje CV możemy użyć trzech możliwości. Najpopularniejszą metodą jest wysyłanie aplikacji za pomocą e-maila, w niektórych firmach istnieje również opcja aplikacji bezpośrednio na stronie firmy, a niektórzy preferują rozsyłanie podań za pomocą listu pocztowego.

Aby zadecydować która forma aplikacji jest najtrafniejsza powinniśmy kierować się wskazówkami w opisie pozycji, na którą się ubiegamy. Bardzo często w ofertach znajdujących się na stronach internetowych znajdujemy punkt, który radzi nam aplikować poprzez zamieszczony formularz online. Jeśli takowa informacja nie jest umieszczona przy ofercie, powinniśmy zorientować się, która opcja byłaby najlepiej mile widziana w danej branży.

Oczywiście wszystkie 3 formy aplikacji mają swoje wady i zalety. Podczas gdy aplikacje przez e-mail są najprostszymi, najszybszymi i najtańszymi to wydrukowane listy pozwalają na wygodniejszy odczyt i łatwiejsze rozpracowanie przez rekrutera.

Gdy decydujemy się na aplikację za pomocą listu pocztowego to ważne jest, aby wydrukować list na dobrym jakościowo papierze. Kopertę również możesz zadrukować, ale skoro nie reprezentujesz firmy, naturalniej będzie ją zaadresować odręcznie. Wydrukowany list należy własnoręcznie podpisać. Unikaj wysyłania listów skierowanych „do kogoś, kto może je odczytać”, używając formy bezosobowej. Jeśli starasz się o pracę i nie skierujesz listu bezpośrednio do konkretnej osoby, będzie on traktowany z większym dystansem. Przedstaw własną osobę w sposób, który odpowiada potrzebom i zainteresowaniom firmy. Co ważne, szczegóły powinny dopasowywać się do tego, czego oczekuje od swoich pracowników firma, jak i samo stanowisko. Zanim wyślesz świeżo napisany list, warto, abyś się upewnił, że jest wolny od błędów od pierwszego do ostatniego słowa. Dokładnie przejrzyj go z uwzględnieniem błędów ortograficznych, gramatyki i interpunkcji. Również ton przekazu poprzez list powinien być odpowiedni do sytuacji, czyli niezbyt wzniosły, spokojny i bezpośredni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz