poniedziałek, 13 kwietnia 2015

Zbieranie informacji – jedno z głównych wymogów perfekcyjnej rozmowy o pracę!

Czy masz na oku dobrą ofertę pracy? Dowiedz się jak najwięcej o potencjalnym pracodawcy, aby móc jak najlepiej u niego zapunktować i zdobyć odpowiednią pozycję!



Podczas rozmowy kwalifikacyjnej pracodawca chce jak najwięcej dowiedzieć się o kandydacie na pracownika. Część pytań, które mogą paść, można przewidzieć i przygotować się do odpowiedzi już wcześniej, przed rozmową. Warto zebrać informacje dotyczące działalności i branży danej firmy, ponieważ dobre rozeznanie zrobi korzystne wrażenie na pracodawcy.

Jeżeli chcesz zabłysnąć przed rekruterem wiedzą na temat firmy, wykorzystuj do tego prasę, internet i foldery firmowe.  Przed spotkaniem z potencjalnym pracodawcą czy konsultantem ds. rekrutacji, dobrze jest upewnić się: czym zajmuje się firma i jak działa? Jaki jest jej status finansowy – czy rozrasta się czy pomniejsza? Kto stanowi jej główną konkurencję? Jakie umiejętności sobie ceni: edukację czy doświadczenie w konkretnej branży? Jakie ma wartości, cele i misję. Co możesz jej zaoferować?  Posiadanie ogólnego rozeznania na temat organizacji sprawi, że będziesz czuć się pewniej podczas pierwszej rozmowy. 

Nigdzie nie znajdziesz tylu informacji, co w sieci. Większość firm posiada swoje strony internetowe, a informacje branżowe o rynku i konkurencji możesz odnaleźć na specjalnie dedykowanych do tego portalach. Jeżeli nie posiadasz dostępu do Internetu w domu czy w pracy - możesz skorzystać z usług lokalnej kawiarenki internetowej lub biblioteki. Przy okazji, możesz także wydrukować informacje ze strony internetowej firmy lub znaleźć dane kontaktowe powiązanych z nią zakładów. Wykorzystaj własne kontakty i pytaj innych profesjonalistów w branży o informacje dotyczące organizacji, które Cię interesują. Innym przydatnym źródłem są informacje o konkurencji, gdyż często dają wgląd w wybraną organizację, pozwalając Ci na rozpracowanie różnic pomiędzy dwiema firmami oraz ich unikatowych zalet.

Wykorzystując informację zawarte w ogłoszeniu, na stronie internetowej, od osób zatrudnionych w firmie postaraj się zebrać wiadomości o stanowisku pracy. Spróbuj sam siebie krytycznie ocenić. Najlepiej sporządzić listę doświadczeń zawodowych i zdobytych umiejętności w oparciu o CV i list motywacyjny, wypisać swoje mocne i słabe strony i przeprowadzić analizę własnych możliwości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz