środa, 22 lipca 2015

Dyplomatyczne wypowiedzenie z pracy

I stało się – proces rekrutacji w zupełnie nowej firmie przeszedł pomyślnie, lepsza wypłata i korzystniejsze warunki pracy przekonały do zmiany pracy. Nowa umowa czeka tylko na podpisanie. Jest tylko jeden problem: jak powiedzieć szefowi o odejściu. Obojętne czy byliśmy zadowolenie z naszego stanowiska czy też nie, rozmowa którą trzeba przeprowadzić nie należy do najprzyjemniejszych.



Jeśli zdecydowałeś, że opuszczasz firmę to najpierw powinieneś porozmawiać z przełożonym. Rozmowa ta powinna odbyć się w dobrej atmosferze. Warto przeprowadzić ją odpowiednio wcześniej – nikt nie lubi być powiadomiony w ostatniej chwili. Przed opuszczeniem stanowiska powinieneś zakończyć dotychczasowe zadania oraz dać przełożonemu czas na znalezienie zastępstwa za Twoją osobę. 

Nie musisz szczegółowo tłumaczyć powodów swojej decyzji, choć warto odpowiedzieć pracodawcy, jeśli o to zapyta. Zamiast jednak uskarżać się na niskie zarobki, fatalne zarządzanie i złą atmosferę w pracy, lepiej ująć to bardziej dyplomatycznie. Ostatnie spotkania z szefem nie powinny być nieprzyjemne. Wręcz przeciwnie, pozostawmy po sobie pozytywne emocje! Na pytania dlaczego odchodzimy, skomentujmy to szukaniem nowych doświadczeń i potrzebie rozwoju osobistego. Wcześniej możesz przygotować parę zdań, którymi uzasadnisz powody swojej rezygnacji. Pomijając skrajne sytuacje takie, jak mobbing czy łamanie prawa ze strony pracodawcy – nie warto palić za sobą mostów. Nigdy nie wiadomo, czy z dotychczasowym przełożonym nie spotkamy się jeszcze w przyszłości. 

Eleganckie rozstanie z dotychczasowym pracodawcą ma jeszcze jedną zaletę: pozwala porozmawiać o referencjach. Choć słowo to kojarzy się z takimi pracami jak niania czy pomoc domowa, opinia od szefa jest ceniona także wśród wysokiej klasy specjalistów. Najlepiej, jeśli referencje mają postać pisemnej opinii. Im bardziej szczegółowa, tym lepiej.

Przemyśl również kwestię pożegnania się z innymi kolegami z pracy. Na pewno udało ci się z niektórymi nawiązać lepszy kontakt. Jeżeli panowała miła atmosfera – wypada zorganizować małe przyjęcie pożegnalne. Nie zapomnij o zaproszeniu szefa, Odnieś się z szacunkiem do ludzi, z którymi pracowałeś. W nowej firmie nigdy nie mów źle o poprzedniej oraz nie ujawniaj poufnych informacji. Może to zwrócić się przeciwko Tobie, a nowy pracodawca z pewnością zapamięta Twoją niedyskrecję.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz