środa, 5 sierpnia 2015

Twój szef w gronie facebookowych znajomych

Czy przytrafiło Ci się kiedyś dostać zapytanie od szefa o dodanie do grona znajomych na facebooku? Nie jest łatwo zdecydować czy powinniśmy przyjąć lub może odrzucić zaproszenie. Jedna jak i druga opcja mają swoje plusy i minusy. Postaramy się dać Ci parę rad, w jaki sposób obchodzić się z mediami społecznościowymi jeśli w grę wchodzi praca.



Zanim podejmiemy decyzję o przyjęciu szefa jako znajomego na facebooku powinniśmy się dobrze zastanowić. Tak zwane Social Media czyli media społecznościowe są miejscem gdzie każdy publikuje informacje ze swojego życia prywatnego. Zastanów się czy udostępniasz na swoim profilu informacje, które nie powinny dotrzeć do szefa. Posty, których powinieneś unikać to również te, które dotyczącą Twojego stosunku do pracy. Jeśli publikujesz zdania typu „Nie chce mi się pracować”, „kiedy ten weekend” itp. to na pewno nie powinny dotrzeć one do naszego pracodawcy, Być może Twoje intencje nie zawsze zostaną dobrze odczytane przez pracodawcę i tym samym przysporzą sporo kłopotu.

Kiedy twoje relacje z szefem faktycznie są bardzo życzliwe, a nawet przyjacielskie to nie wypada nie zaakceptować zaproszenia. W przeciwnym razie, zwłaszcza gdy dopiero zaczynasz pracę w nowym miejscu i ledwo znasz inne osoby, nie warto narzucać się i wysyłać zaproszenia. Jeśli jednak rzeczywiście czujesz, że możesz zaufać swojemu szefowi to możesz zastanowić się nad zaproszeniem go do znajomych. Warto jest naruszyć w rozmowie temat facebooka i nawiązać do wspólnych przyjaciół, W ten sposób można wyczuć nastawienie przełożonego w tej kwestii.

Spróbuj przypatrzeć się jakie praktyki stosuje się w Twojej firmie być może inni pracownicy już od dawna „przyjaźnią się” z szefem, a Ty nie masz powodów, by dłużej zwlekać z zaproszeniem go do znajomych. Staraj się jednak chronić swoją prywatność i nie powiadamiaj swoich znajomych jak i również przełożonych o bardzo osobistych sprawach. Pewne zdarzenia powinniśmy zachować tylko dla siebie. Pamiętaj, że możesz kontrolować informacje, które inni użytkownicy – w tym szef – widzą na Twoim profilu. Nie zaszkodzi też korzystanie z ustawień prywatności, które pozwolą na lepszą kontrolę publikowanych treści. Możesz także zaznaczyć, że nie życzysz sobie oznaczania Cię na zdjęciach innych osób. Dzięki temu niepożądanym faktom z Twojego życia trudniej jest przedostać się do szerszej publiczności.

Jak więc ustrzec się zawodowych problemów związanych z mediami społecznościowymi? Najważniejszy jest zdrowy rozsądek i pamiętanie o tym, że nie jesteśmy anonimowi. Jeśli mamy problem z szefem, nigdy nie powinniśmy wyjaśniać spraw na Facebooku. Zachowajmy się dojrzalej i po prostu wyjaśnijmy sprawę osobiście

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz