niedziela, 20 września 2015

Brak kontaktu – to według naszych ankietowanych największa wada w aplikacji online

Coraz więcej firm decyduje się na wstawienie na stronie aplikacji online, dzięki którym kandydaci mogą bezpośrednio aplikować na dane stanowisko. Opcja ta jest korzystna dla firmy gdyż w ten sposób skraca się proces rekrutacji - najlepsi kandydaci zostają szybko „przefiltrowani” przez system i przechodzą do dalszego etapu, reszta zgłoszeń natomiast zostaje odrzucona. Aplikacje online nie są jednak pozytywnie odbierana przez większość ubiegających się do pracy.


Możliwość przesłania CV do wybranej firmy jest naszą zawodową wizytówka, formą pierwszego kontaktu z potencjalnym pracodawcą. Dzięki dobrze sformułowanemu listowi motywacyjnemu jesteśmy w stanie przekonać firmę do zaproszenia nas na rozmowę do dalszych etapów procesu rekrutacji. Gdy jednak wszystkie dane muszą zostać wypełnione zgodnie z tabelą, nie możemy wykazać się innowacyjnością. Wśród setek CV przesłanych przez kandydatów w odpowiedzi na ogłoszenie rekrutacyjne najbardziej liczą się doświadczenie, wykształcenie i znajomość języków obcych.


W przeprowadzonej ankiecie na stronie http://praca.jobkralle.pl Polacy jako główne czynniki zniechęcenia podają brak jakiejkolwiek odpowiedzi na wysłane aplikacje (najwięcej bo aż 25% wszystkich ankietowanych jest tym faktem rozczarowanych). Nie jest rzadkością, że na kilkadziesiąt wysłanych CV bardzo rzadko uzyskuje się odpowiedź zwrotną. Brak reakcji lub odpowiedź bez informacji, zawierającej motywację odrzucenia przez pracodawcę danej oferty, świadczy o lekceważącym stosunku pracodawców do pracownika. Następną denerwującą nas rzeczą w aplikacjach online jest długość formularza, a co za tym idzie czasochłonność podania o pracę. Osoba szukająca pracy zwykle nie ubiega się tylko na jedno miejsce pracy – aby jak najszybciej znaleźć dogodne stanowisko wskazane jest wysyłać przynajmniej 10 aplikacji dziennie. Długie ankiety z wieloma pytaniami na pewno nie sprzyjają szybkiemu znalezieniu pracy. Z pośród wszystkich ankietowanych 20% przyznaje, iż rejestracja na stronie firmy jak i również zbyt wiele obowiązkowych miejsc do wypełniania irytują osoby ubiegające się o pracę. Pozostali użytkownicy strony JOBkralle - 11% ankietowanych stwierdziło iż istnieją jeszcze inny przyczyny, które mogą denerwować w aplikacji przez Internet.

Ankieta JOBkralle została przeprowadzona w sierpniu 2015 roku.


1 komentarz:

  1. Jeśli widzę, że na dane stanowisko można rekrutować tylko online to przeważnie odpuszczam. Już nie raz zmarnowałem sporo swojego czasu na nic!

    OdpowiedzUsuń