poniedziałek, 16 maja 2016

Przekonaj pracodawcę w rozmowie o pracę! – 7 wskazówek

Zastanawiałeś się kiedyś jak być bardziej przekonujący w rozmowie o pracę? To wcale nie jest takie trudne. Aby osiągnąć zamierzony cel wykorzystaj triki dobrych sprzedawców i ludzi od marketingu. W końcu tak na prawdę możesz zaoferować najlepszy produkt jaki tylko rekruter czy też pracodawca jest w stanie sobie wyobrazić – a mianowicie twój wkład w rozwój firmy. Pierwsze wrażenie jest z pewnością najważniejsze, dlatego już od pierwszych sekund należy starać się aby zaprezentować się w jak najlepszym świetle. Zapoznaj się z naszymi wskazówkami.



1. Przygotuj się dobrze do rozmowy! Dobre psychiczne nastawieni to pomoc w pokonaniu wielu przeszkód, na które możemy się natknąć przy rozmowie. Zdobądź wcześniej ważne informacje! Aby optymalnie przygotować się do rozmowy, już wcześniej dowiedz się kim jest osoba przeprowadzająca interview. Następnymi ważnymi informacjami są dane na temat firmy, w której ubiegamy się o posadę. Może okazać się, że wiedza na ten temat będzie nam bardzo przydatna i z pewnością tym zapunktujemy.

2. Bądź miły! Chociaż przygotowujemy się na standardowe pytania, powinniśmy zwrócić uwagę aby odpowiedzi brzmiały autentycznie, przyjaźnie i pewnie. Przy odpowiedzi na każde pytanie powinniśmy uwzględnić fakt, że wyszkolona osoba przeprowadzająca z nami rozmowę nie interesuje się tylko treścią naszej wypowiedzi, ale również sposobem w jaki sposób to zrobimy. Zarówno forma odpowiedzi jak i reakcja na zadane pytanie będą później przeanalizowane.

3.  Uważaj na mowę ciała! Doskonałe przygotowanie odpowiedzi to jednak nie wszystko! Niezwykle ważna jest gestykulacja ciałem oraz pewność siebie. Aby wypaść jak najlepiej powinniśmy przećwiczyć przed lustrem przykładowe odpowiedzi na pytania. Aby wybić się z tłumu i zwrócić a siebie uwagę powinniśmy czymś pozytywnie zaskoczyć naszego rozmówcę, na przykład swoją szczerością lub podkreśleniem swoich zalet.

4. Dopasuj język do swojego rozmówcy! Aby jak najlepiej wypaść podczas rozmowy o pracę, powinniśmy opanować język, którym władają osoby przeprowadzające rekrutację. Tak więc na przykład: „Czy jest Pan/Pani gotowa do zmienienia miejsca zamieszkania?”. Rekruter zadając te pytanie chce wiedzieć czy bylibyśmy gotowi poświęcić na rzecz pracy swoje dotychczasowe środowisko. Na to pytanie odpowiada się często: „ Raczej nie, ale mogę dojeżdżać autem, chętnie prowadzę”. Nasz rozmówca chętniej słyszałby „żaden problem, jestem elastyczny/a!”

5. Zajmij „dobrą” pozycję! Być może wydaje się nam to niezbyt przyjemne, ale najlepiej przyjąć pozycję podobną do tej, którą przyjął nasz rozmówca. Nawet gdy puszczają nam nerwy nie dozwolone jest bujanie się na krześle, szuranie nogami, lub bawienie się włosami. Ręce powinno się trzymać w miarę luźnie i położyć je na stole. Również nasze obydwie stopy powinny stabilnie dotykać podłogi. 

6. Uważaj na tempo swojej wypowiedzi! Następnym ważnym elementem jest odpowiednie tempo w jakim się wypowiadamy – optymalna rozmowa jest nie za szybka i nie za wolna.

7. Słuchaj! Ważne jest aby słuchać co ma do powiedzenia nasz rozmówca. Nie wypada również wchodzić komuś w zdanie. Aby okazać zainteresowanie swojemu rozmówcy należy patrzeć mu się w oczy i twierdząco kiwając głową na znak zrozumienia.


Jednak najlepszą strategią jest być sobą, czuć się pewnie i właśnie takim zachowaniem przekonać do siebie rekrutera!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz