czwartek, 9 lutego 2017

Zdąrzyć z terminem na czas

Jesteś zaskoczony gdy Twoi koledzy z pracy mimo natłoku obowiązków zdarzają wszystko załatwić w terminie? Dobra wiadomość – badania dowodzą, większość osób dopiero pod presją czasu są naprawde produktywni. Poznaj kolejne kroki i zasady by nie popaść w stres.



   1.    Nie bój się powiedzieć NIE. Pracujesz za dwóch, jesteś pilny a szef zwala na Ciebie kolejne obowiazki. Ty oczywiście Mieczysław i wykonujesz wszystkie polecenia szefa mimo iż brakuje Ci czasu. Powiedz stop – grzecznie odmów szefowi i wytłumacz jak wygląda sytuacja, że nie jesteś w stanie czasowo pogodzić wszystkich obowiązków.

   2.    Wyjaśnij na samym początku oczekiwania drugiej strony. Jakiego wyniku oczekuje Twój przełożony? Jeśli nie wiesz koniecznie spytaj, by móc łatwiej oszacować potrzebny czas na realizację i podjąć decyzję czy masz go wystarczająco. Bądź przy tym realista i powiedz , że potrzebujesz więcej czasu jeśli to konieczne. Termin często da się przesunąć.

   3.    Rządaj potwierdzenia terminów na piśmie. Jeśli doszliscie do porozumienia zapiszcie termin. Termin w kalendarzu to dobra motywacja.

   4.    Podziel zadanie na części. Znasz cel i termin. Oszacować terminy ukończenia poszczególnych etapów zadania. Pomoże Ci to wykonać zadanie do końca w określonym czasie.

   5.     Zaplanuj bufor. Zazwyczaj wszystko trwa dwa razy dłużej niż założyliśmy. W prawdzie nie powinno do tego dojść, ale niespodziewane sytuacje mogą się zawsze zdarzyć. Z tego powodu tak ważne jest wziąźć nadwiązke czasu, gdy planujemy wykonanie zadania.

Jeśli nie zdąrzysz z terminem na czas bezwłocznie poinformuj swojego przełożonego, by wspólnie znaleźć najlepsze rozwiązanie w takiej sytuacji. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz